Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Книга за похвали и оплаквания за програмата на радиото. Предложения? Приемат се

Re: Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Непрочетено мнениеот Duke » 15 Авг 2010, 08:49

Благодаря за отговора, Ani, потвърди предположенията ми в което няма нищо лошо, разбира се...

Сега, нека да се върнем към предишното ти мнение:

Ani написа:Роджър може би се явява пазител на групата Пинк Флойд, да. Групата е достигнала своя връх, слава, челни места в класации, приходи и т.н. Роджър сам е повярвал, че това е почти негова заслуга, а защо не и изцяло негова...


Ами не е точно така. Въпреки феноменалният успех на The Dark Side of the Moon и спорадичният такъв с Wish You Were Here, за върхове е все още твърде рано да се говори. Имай предвид, че рекордите по продажби предстоят, а класациите са нещо относително. Естествено в този период Pink Floyd са на гребена на вълната, но в никакъв случай не са покорили Олимп...

Ani написа:Другите са губели своята идентичност - достатъчно е било да не мътят водата, да не раждат големи идеи, да не надигат глава. Дали им е харесвало, дали са били съгласни, дали не ги е наранявало, как мислиш? И дали това е леност? Бих го нарекла плен. Плен, подчинение на закостенялостта, на традицията. Загубване на душата, на творческия им дух.


От така написаното оставам с впечатление, че говорим за въвеждане на диктатура в колектива. Какво означава да загубиш своята идентичност, да спреш да раждаш големи идеи, да не надигаш глава? При цялото ми уважение към теб Ani, но ти току-що нарисува портрет на лишен от амбиции човек, човек готов да се подчини. Кога един човек е готов да се подчини, да стои в плен? Малко е крайно да разсъждаваме по тази линия, не мислиш ли? Роджър може да е с труден характер, дори ужасен, но все пак говорим за съвремие в което крепостничеството отдавна е забранена и непонятна практика. По тази логика, аз бих попитал, защо останалите трима са се съгласили с този "плен", защо са се "подчинили", защо са "загубили душата и творческият си дух", защо?

Няма такива филми в бизнеса. Дейв, Ник и Рик са се примирили защото не са могли да предложат по-добри музикални форми, концептуални идеи и стихове на Родж. Той от своя страна е осъзнал, че неговият звезден миг е дошъл и е изпълнил мечтата на живота си, нота по нота, стих по стих. Роджър е създал проектът на живота си, своя шедьовър - вечен и непреходен. The Wall не е самостоятелен албум на Уотърс, по начина по който The Division Bell, например е такъв на Гилмор. The Wall съдържа всички елементи от музиката на Pink Floyd и не случайно се превръща в най-успешният от комерсиална (а, дали само?) гледна точка албум за групата. Това не се постига с деспотизъм, това се постига с много работа и себеотрицание. Препрочети отново пасажите от книгата на Мейсън за периода от 1975 до 1980 и ще видиш, че може да има и друга гледна точка за събитията, просто са целите на експеримента смени ракурса, нищо повече...

Ani написа:Защо всеки от тях после има солови албуми? т.е. развива в някаква степен собствените си уникални способности...
Гилмор иска да твори. Стават трима. Жертват повърхностност, сигурност, желание да се харесат!... Тук може много да се говори....
И въпреки жертвите постигат нещо!


Ще си послужа с пример от историята на най-любимата ми група Genesis. Първият от групата издал самостоятелен албум, не е нито "отцепникът" Питър Гейбриъл, нито "сребролюбецът" Фил Колинс, а "вглъбеният, седящ на стол по време на концерт" Стив Хакет. В неговият дебютен албум участват и Фил и Майк. Така че тази теория за самостоятелните албуми като форма на "бягство от действителността" и "развиване на собствени уникални способности", поне според мен, е неприложима за подобен род групи. В самостоятелните си албуми музикантите в прогресив рок жанра са опростявали музикалната форма, търсили са друго, олекотено, звучене и общо взето повече са се забавлявали, отколкото очаквали непременен успех или подиум за самостоятелна изява...

Ani написа:
След срещата им с Роджър през юли 2005 Гилмор казва: "Беше по-зле от секс с бивша съпруга". Отново цитирам думи на Вальо, този път от Фейсбук. Ако иска той да разкаже повече за източника си.
За мен тези думи на Дейвид са на осъзната и преодоляна зависимост...


Е, ти какво очакваш да каже? Естествено, че ще отговори така. По-лошото е, че Дейв нито за момент не е демонстрирал чувство за вина, докато Роджър малко или много е признавал вината си през всичките тези години...

Ani написа:
И аз като Dakota, мисля, че групата си е група, но "Кой е по-по-най?"
Всеки се разграничава от останалите. И прехвърля, или не, мостовете...


Въобще тук не става дума да определяме кой е по-по-най във Вселената. Това вече не знам за кой път го казвам. Моята позиция, моята идея е да се престане с механичното, превърнало се в авторефлекс схващане, че за всичко е виновен онзи истерик Уотърс, а останалите от групата са невинни жертви на деспотизма или лудостта на един човек...
Аватар
Duke
 
Мнения: 61
Регистриран на: 10 Авг 2010, 17:58

Re: Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Непрочетено мнениеот Ani » 15 Авг 2010, 10:15

....онзи крехък :roll: перфекционист Уотърс, който насади останалите от групата в безумна, луда, прелестна локва от лепило, хм как ви звучи 8-), от която всички ние - техните почитатели, обожатели не можем да се отлепим...
Само ще вметна, че не обичам класациите, номерирането на харесвани/обичани песни, групи, изпълнители. И не знам защо отговорих на въпроса ти за трите албума...

А, и още нещо. Казваш: "По-лошото е, че Дейв нито за момент не е демонстрирал чувство за вина...". Не мога да се съглася с теб. Изобщо не става дума за вина или търсенето й. Виновни няма!
Вината в правото е свързана с нарушение ;) , търсене на отговорност и евентуално наказание. Грешка ли е създаденото от Пинк Флойд?

Ако успея по-късно ще напиша нещо повече за взаимоотношенията между Дейвид и Роджър.
Ani
 
Мнения: 877
Регистриран на: 31 Юли 2009, 17:38

Re: Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Непрочетено мнениеот Валентин Найденов » 15 Авг 2010, 22:38

Нека да уточним нещо. Вселената, според Duke, има даден субект. Тя за малко смени субекта си, т.е. ЕГН-то и адресната си регистрация. Трябвало й e среда за да развива организъм, все едно е утроба на жена. Не знам какво е учил Duke в Юридически факултет някъде.

Вселената е понятие, което обикновено означава целия пространствено-времеви континуум, в който съществуваме, заедно с всички форми на енергия и материя в него - планети, звезди, галактики и междугалактично пространство. Тя самата е безкрайна среда за всякакви тъпотии и няма как да бъде набутана в друга. Използването на това понятие за доказване на факти е неподходящо. Затова подминавам всички останали твърдения на Duke за доказване на нещо, прочетено между редовете.

Разсмива ме думата "само" за Dogs - съавторска песен на Дейвид Гилмор и Роджър Уотърс. Тя е "само" 17 мин. и заедно с кратко едноминутно парче заема "само" цялата първа страна на албума Animals 1977 г. Ако Уотърс имаше адвокат като Duke, сега той самият щеше да е Пинк Флойд.

pfi 16 roger.JPG
Роджър Уотърс


Роджър Уотърс е изпълнител намясто, изключителен поет и много добър композитор. След 1977 г. той се почувства като едноличен лидер на една добре балансирана група и започна да се държи настойнически, като себичен командир. Искаше да се превърне в едноличен лидер на едно цяло и не можа да го направи заради гадния си характер. Затова беше изритан от групата Пинк Флойд, която без него имаше само светли дни. Това знам и мисля.

То ще бъде потвърдено от цитатите в книгата на Ник Мейсън "Пинк Флойд отвътре". Няма да си мерим книгите. Нека си мерим приказките.
Това е което е всъщност.
Аватар
Валентин Найденов
 
Мнения: 1706
Регистриран на: 31 Юли 2009, 01:17
Местоположение: София

Re: Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Непрочетено мнениеот виктор лазаров » 15 Авг 2010, 22:53

Не знам какво и защо изобщо мерите и то най-вече за Pink Floyd.Спорна група отвсякъде, хора които са различни сами по себе си, усетили величието и блясъка на славата и те се поддават.Едва ли всеки от тях е цвете за мирисане и едва ли някога безбройните им фенове ще се обединят около едно мнение относно дискутираният от вас проблем.Както е и тук - всеки гледа да докаже и наложи мнението си.Но не ме разбирайте погрешно! Обожавам задълбочените музикални теми, но смятам че някак си музиката на тази група е над всичко останало.Дали са единствените които са имали такъв сорт поблеми? Не, има хиляди като тях.Но когато творчеството, музиката и всичко стойностно около тях компенсира вътрешните им проблеми, то тогава те са достойни за уважение, възхищение и поклонничество.Това е най-важното!!!Всеки човек си има кусурите и минусите, а специално при Floyd не смятам че са в ущърб на каквото и да е от музикална гледна точка!
Аватар
виктор лазаров
 
Мнения: 214
Регистриран на: 03 Авг 2009, 10:34
Местоположение: София

Re: Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Непрочетено мнениеот Ani » 16 Авг 2010, 12:05

виктор лазаров написа:Не знам какво и защо...

Ами просто защото ни пука...
Duke написа:Моята позиция, моята идея е да се престане с механичното, превърнало се в авторефлекс схващане, че за всичко е виновен онзи истерик Уотърс, а останалите от групата са невинни жертви на деспотизма или лудостта на един човек...

Мисля, че разбирам за какво точно говориш. Как би могло да се осъжда! някой създал такова великолепие? И може ли да се върне миналото, за да се пренапише историята?
Споменаваш думата "жертви"... Кой всъщност е жертва и има ли ги изобщо?

И още малко по темата - с поезията на Уотърс:
Сигурно има и по-подходящи текстове, но се спрях на Wot’s... Uh Deal от албума Obscured by Clouds 1972

http://www.google.bg/search?sourceid=na ... re+i+stand

Heaven sent the promised land
Looks alright from where I stand
Cause I'm the man on the outside looking in

Waiting on the first step
Show me where the key is kept
Point me down the right line because it's time

To let me in from the cold
Turn my lead into gold
Cause there's a chill wind blowing in my soul
And I think I'm growing old

Flash the readies Wot's... uh, the deal
Got to make IT to the next meal
Try to keep up with the turning of the wheel.

Mile after mile
Stone after stone
Just turn to speak but you're alone
Million miles from home you're on your own

So let me in from the cold
Turn my lead into gold
Cause there's chill wind blowing in my soul
And I think I'm growing old

Fly bright by candlelight
Up out of my sight
And if she prefers we will never stir again

Someone sent the promised land
And I grabbed it with both hands
Now I'm the man on the inside looking out

Hear me shout
Come on in
What's the news, where ya been
Cause there's no wind left in my soul
And I've grown old

Преводът на текста - в темата "Преводи..."
Последна промяна Ani на 16 Авг 2010, 18:42, променена общо 1 път
Ani
 
Мнения: 877
Регистриран на: 31 Юли 2009, 17:38

Re: Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Непрочетено мнениеот Валентин Найденов » 16 Авг 2010, 15:41

Създаването на The Wall, кой какъв принос има и накъде отиват отношенията в групата.

pfi cover front.jpg


"Роджър беше научил от опит една добра максима по отношение на работата - че трябва да усетиш кога е настъпил точният момент, в който да придвижиш една идея напред. Някъде през 1978 г. той определено усети, че моментът е точно такъв и се захвана за работа в домашното си студио. По времето, когато ни пусна на запис резултатите (спомням си, че поне веднъж ходих до дома му за да ги чуя, а той донесе лентите и в „Британия Роу"), той всъщност имаше два грубо нахвърляни албума. Единият беше „The Wall" а другият - „The Pros And Cons Of Hitch-hiking".

Roger Waters - The Pros And Cons Of Hitch Hiking - Cover Front.jpg


Въпреки че по-късно демото на „The Wall" претърпя огромна трансформация и Роджър всъщност пренаписа цялата песен във Франция, то беше доста изчистено и съдържаше достатъчно концепции - някои само нахвърляни, а други сравнително добре оформени, - за да осъзнаем всички ние, че в него има много по-голям потенциал, отколкото в обикновен албум. Също така всички освен Роджър не бяхме особено въодушевени от „The Pros And Cons Of Hitch-hiking" - изглежда беше по-добре да оставим Роджър да си го довърши сам (което той направи през 1984 г.). Дори и тогава ясно си личеше, че „The Wall" беше мащабен нов проект - и мисля, че всички си представяхме как го свирим. Освен това за нас беше огромно облекчение да ни се подари една толкова цялостна концепция на толкова ранен етап от процеса.

pfi 01 the wall.JPG


Приносът на останалите членове на групата щеше да се превърне в ябълка на раздора. Може би самата завършеност на демото на Роджър затрудни Дейвид и Рик да допринесат кой знае с какво. Но по-късно Дейвид определено смяташе, че музикалният му принос, особено към „Run Like Hell" и „Comfortably Numb" не е оценен no достойнство. Този потенциален вулкан на бъдещи раздори обаче все още спеше, когато започнахме да записваме груби версии на някои от парчетата в „The Wall" в „Британия Роу" през есента на 1978 г.

Записите бяха разпределени между двете студиа, като Боб (Езрин) сновеше между тях. Освен че трябваше да се справя с физическото разстояние, Боб се бореше със задачата да изгради мост над разширяващата се пропаст между Дейвид и Роджър. И все пак той някак си успя не само да се справя с тази роля, но и да извлече най-доброто от двамата."

Става ясно, че автор на произведението е един, а не няколко човека. Гилмор става съавтор (вероятно композитор) на 3 песни, Боб Езрин - на една. Ама това не било много гот :lol:
Не виждам някъде да става дума за леност.
Това е което е всъщност.
Аватар
Валентин Найденов
 
Мнения: 1706
Регистриран на: 31 Юли 2009, 01:17
Местоположение: София

Re: Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Непрочетено мнениеот Валентин Найденов » 16 Авг 2010, 16:29

Бива да се напомни, че през 1978 г. Дейвид Гилмор и Рик Райт издават солови албуми, съответно "David Gilmour" и "Wet Dream". Вторият излиза на 15-и септември, денят в който Рик се спомина преди 2 години.

pfi 13 rick.JPG
Рик Райт


"Записът на клавирните партии обаче все още предстоеше. Единственият начин да се справим преди предложената дата за издаване беше Рик да скъси лятната си почивка - предварително се бяхме уговорили да записваме през пролетта и ранното лято и после да си дадем почивка. Тъй като моите барабанни партии бяха записани доста рано, това не беше проблем за мен. Но когато Рик научил чрез Стив, че трябва да запише клавирните си партии през лятната почивка, той отказал на секундата. Когато това стигна по обратния ред до Роджър, той беше изумен и вбесен. Смяташе, че върши огромно количество работа и че Рик не желае да вложи никакви усилия, за да помогне.

pfi 02 the wall.JPG


Ситуацията се влоши и от факта, че Рик искаше да е продуцент на „The Wall" - сякаш вече си нямахме достатъчно - и Роджър му каза, че няма проблем, стига да вложи достатъчен принос. Но уви, приносът на Рик се състоеше в това да идва на записите и да седи, без да прави нищо, тъй като беше „продуцент". Това не се нравеше и на Боб, който смяташе, че тази манджа вече си има прекалено много готвачи и Рик беше разтоварен от продуцентските си задължения. Въпреки това Боб изяви желание да помогне на Рик със записите на клавирните партии, но поради някои от многото възможни причини Роджър никога не оставаше доволен от изпълнението на Рик.

pfi 03 the wall.JPG
На сцената има 2/3 готова стена. Останалата 1/3 се изгражда по време на първата част от концерта. Последната тухла се слага с последната строфа от "Goodbye Cruel World".


Каквато и връзка да имаше Рик с Роджър през изминалите петнадесет години, тя беше окончателно прекъсната и крахът на Рик беше бърз. Стив (О'Рурк, мениджър на групата) си плавал щастливо към Америка на „Куийн Елизабет 2", когато Роджър му се обадил и му наредил да изхвърли Рик от групата, докато самият Роджър пристигне в Ел Ей, където щеше да се смесва албумът. Рик, казал Роджър, можел да остане като наемен музикант за концертите на „The Wall", но след това нямало да бъде повече част от групата. Ако Стив не изпълнел това, Роджър заплашил, че ще сложи черта на цялото начинание. Това сякаш бяха думи на луд човек, опрял пистолет в собствената си глава."

Е, не е ли себичен командир? При това по телефона като в партийна централа. Останалите трима издават солови албуми, а Уотърс иска неговите творби да бъдат подписани "Пинк Флойд". Защо ли? Щял да "сложи черта" :lol: Демек, вие без мен сте нищо и малко морален шантаж не е излишен.
Това е което е всъщност.
Аватар
Валентин Найденов
 
Мнения: 1706
Регистриран на: 31 Юли 2009, 01:17
Местоположение: София

Re: Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Непрочетено мнениеот Duke » 30 Авг 2010, 14:29

Ani написа:
А, и още нещо. Казваш: "По-лошото е, че Дейв нито за момент не е демонстрирал чувство за вина...". Не мога да се съглася с теб. Изобщо не става дума за вина или търсенето й. Виновни няма!
Вината в правото е свързана с нарушение ;) , търсене на отговорност и евентуално наказание. Грешка ли е създаденото от Пинк Флойд?



Вина има, вина винаги има. Въпрос на самосъзнание, въпрос на обективна преценка. Не само действията, но и бездействията могат да причинят вреда. Аз продължавам да считам господата Гилмор, Райт и Мейсън за виновни в периода след 1975 година. Вината им се състои в бездействие и безучастно отношение към случващото се в групата. На моята теза, ти и Вальо, противопоставяте до болка познатата от години предъвквания теза, за деспотичния характер на Роджър, за неговия егоцентризъм, себичност, налудно и натрапно чувство за собственост. Да бъдем конструктивни, доколкото е възможно, разбира се...
Аватар
Duke
 
Мнения: 61
Регистриран на: 10 Авг 2010, 17:58

Re: Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Непрочетено мнениеот Duke » 30 Авг 2010, 14:52

Валентин Найденов написа:Нека да уточним нещо. Вселената, според Duke, има даден субект. Тя за малко смени субекта си, т.е. ЕГН-то и адресната си регистрация. Трябвало й e среда за да развива организъм, все едно е утроба на жена. Не знам какво е учил Duke в Юридически факултет някъде.

Вселената е понятие, което обикновено означава целия пространствено-времеви континуум, в който съществуваме, заедно с всички форми на енергия и материя в него - планети, звезди, галактики и междугалактично пространство. Тя самата е безкрайна среда за всякакви тъпотии и няма как да бъде набутана в друга. Използването на това понятие за доказване на факти е неподходящо. Затова подминавам всички останали твърдения на Duke за доказване на нещо, прочетено между редовете.



При цялото ми уважение към Валентин Найденов ще помоля за симулативен превод на горните два абзаца от които колкото и да опитвах не успях да извлека логическа връзка с дискусията...

Валентин Найденов написа:Разсмива ме думата "само" за Dogs - съавторска песен на Дейвид Гилмор и Роджър Уотърс. Тя е "само" 17 мин. и заедно с кратко едноминутно парче заема "само" цялата първа страна на албума Animals 1977 г. Ако Уотърс имаше адвокат като Duke, сега той самият щеше да е Пинк Флойд.


Не би трябвало да те разсмива. Дори и пишман юрист, като мен, има достатъчните познания по елементарна математика, за да може да реши горното уравнение и да изведе обосновано заключение, че "съавторството" на почти една трета от албума, не превръща същия този албум в творчески равноправна творба...

Валентин Найденов написа:Роджър Уотърс е изпълнител намясто, изключителен поет и много добър композитор. След 1977 г. той се почувства като едноличен лидер на една добре балансирана група и започна да се държи настойнически, като себичен командир. Искаше да се превърне в едноличен лидер на едно цяло и не можа да го направи заради гадния си характер. Затова беше изритан от групата Пинк Флойд, която без него имаше само светли дни. Това знам и мисля.


Радвам се, че най-после изрази позиция по темата. Куца ти фактологията обаче, служиш си с интерпретации. Никой не е изритал Роджър от групата, затова пак ще го напиша, специално за теб: Ако бъдеш принуден да напуснеш свой имот, това съвсем не означава, че си загубил собствеността върху него. Същото е и при развод. Обикновено децата се присъждат за отглеждане на майката, но това не променя статута на съпруга и той остава баща за тях. Когато си създал нещо, това нещо е твое творение завинаги, независимо какво се случва и кой ползва творението ти - законно или незаконно. Важен е създателят, а не ползвателят на творбата...

Кои са "светлите дни" за Пинк Флойд след напускането на Роджър Уотърс?

Валентин Найденов написа:То ще бъде потвърдено от цитатите в книгата на Ник Мейсън "Пинк Флойд отвътре". Няма да си мерим книгите. Нека си мерим приказките.


Имаме консенсус...
Аватар
Duke
 
Мнения: 61
Регистриран на: 10 Авг 2010, 17:58

Re: Вселената Пинк Флойд и Злодеят Роджър Уотърс...

Непрочетено мнениеот Duke » 30 Авг 2010, 15:03

Валентин Найденов написа:Създаването на The Wall, кой какъв принос има и накъде отиват отношенията в групата.


Искрени благодарности към Валентин Найденов, който всъщност доказва тезата ми с използваните цитати от книгата на Мейсън, нека съкратим част от текста и да извлечем есенцията в думите на очевидеца:

"Дори и тогава ясно си личеше, че „The Wall" беше мащабен нов проект - и мисля, че всички си представяхме как го свирим. Освен това за нас беше огромно облекчение да ни се подари една толкова цялостна концепция на толкова ранен етап от процеса.

Приносът на останалите членове на групата щеше да се превърне в ябълка на раздора. Може би самата завършеност на демото на Роджър затрудни Дейвид и Рик да допринесат кой знае с какво. Но по-късно Дейвид определено смяташе, че музикалният му принос, особено към „Run Like Hell" и „Comfortably Numb" не е оценен no достойнство. Този потенциален вулкан на бъдещи раздори обаче все още спеше, когато започнахме да записваме груби версии на някои от парчетата в „The Wall" в „Британия Роу" през есента на 1978 г.
Аватар
Duke
 
Мнения: 61
Регистриран на: 10 Авг 2010, 17:58

ПредишнаСледваща

Назад към Музика

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron