Правим ли разлика между величие,влияние и комерсиален успех?

Книга за похвали и оплаквания за програмата на радиото. Предложения? Приемат се

Re: Правим ли разлика между величие,влияние и комерсиален успех?

Непрочетено мнениеот Валентин Найденов » 24 Сеп 2010, 15:44

Всяка категоричност в използване на епитети, когато става дума за изкуство, води до риск за грешки. Самото мнение на този, който поставя епитети, е субективно, така че е излишно да се спори. Никой с нищо не може да измери какво влияние има дадена творба върху слушател, зрител, читател... и какво величие има тя.

За продажбите има поне данни в числа, а не в цифри. В десетична бройна система цифрите са 10 - от 0 до 9. В двоична са 2 - 1 и 0 на принципа "тука има" (1) и "тука нема" (0). Цифрата има стойност според положението си в числото. Самата тя е писмен знак като буква. Данните за продажбите са приблизителни и понякога противоречиви, но все пак са данни, изразени в числа.

Pink Floyd - The Drark Side Of The Moon Cover Front 2.jpg


Over 100 million copies
Artist↓ Album↓ Released↓ Genre↓ Sales (millions)↓ Source↓


Michael Jackson Thriller 1982 Pop / R&B 110 [1][2]

40–49 million copies
Artist↓ Album↓ Released↓ Genre↓ Sales (millions)↓ Source↓


AC/DC Back in Black 1980 Hard rock / Heavy metal 49 [3]
Pink Floyd The Dark Side of the Moon 1973 Progressive rock 45 [4]
Whitney Houston / Various artists The Bodyguard 1992 Soundtrack 44 [5]
Meat Loaf Bat Out of Hell 1977 Rock 43 [6]
Eagles Their Greatest Hits (1971–1975) 1976 Rock 42 [1]
Various artists Dirty Dancing 1987 Dance / Pop 42 [7]
Backstreet Boys Millennium 1999 Pop 40 [8]
Bee Gees / Various artists Saturday Night Fever 1977 Disco 40 [9]
Fleetwood Mac Rumours 1977 Rock 40 [10]

30–39 million copies
Artist↓ Album↓ Released↓ Genre↓ Sales (millions)↓ Source↓


Shania Twain Come On Over 1997 Country / Pop 39 [11]
Led Zeppelin Led Zeppelin IV 1971 Hard rock / Heavy metal 37 [12]
Alanis Morissette Jagged Little Pill 1995 Rock 33 [13]
The Beatles Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band 1967 Rock 32 [14]
Celine Dion Falling into You 1996 Pop 32 [15]
Mariah Carey Music Box 1993 Pop / R&B 32 [16]
Michael Jackson Dangerous 1991 Pop / R&B / New jack swing 32 [17]
The Beatles 1 2000 Rock 31 [18]
Celine Dion Let's Talk About Love 1997 Pop 31 [19]
Elton John Goodbye Yellow Brick Road 1973 Glam rock / Piano rock 31 [20]
Bee Gees Spirits Having Flown 1979 Disco / Pop 30 [21]
Bruce Springsteen Born in the U.S.A. 1984 Rock 30 [22]
Dire Straits Brothers in Arms 1985 Rock 30 [23]
James Horner Titanic 1997 Soundtrack 30 [24]
Madonna The Immaculate Collection 1990 Pop / Dance 30 [25]
Michael Jackson Bad 1987 Pop / R&B 30 [17]
Pink Floyd The Wall 1979 Progressive rock 30 [26]

Надявам се да се ориентирате - предпоследното число е брой продадени копия в милиони. Данните са от Уикипедия.

Pink Floyd - The Drark Side Of The Moon Cover Inside Candles.jpg


Ако Duke си мисли, че държи асо купа в ръкава си с теза за влияние между творци - това е факт. Beatles променят рока радикално и е нормално да имат последователи, които се влияят от тях. Почти всяко значимо новаторство създава стил, течение, ниша в изкуството. То влияе на модата и отчасти на начина на живот. Само че възприятието на индивида е субективен процес.

Голям смях предизвиква използването на сравнителна и превъзходна степен с "по-" и "най-" в окачествяване на дадена творба. Да, "Child In Time" е по-дълга песен от "Stairway To Heaven". Много ми е интересно коя е по-велика или по-влиятелна, коя от двете е най- в нещо, което се отнася до стойността й като песен. По същия начин стои положението с тъпата фраза "по- (най-) висш(-а,-е,-и)", употребена за каквото и да било. Висш значи едноличен връх и над него няма нищо за да е "по-" или "най-" :!:

Красотата и естетиката имат свои правила, закони и категории. Красивото е относително и стои между мен и творението - харесвам го или не. В този смисъл нещо грозно или посредствено за мен се харесва на теб и няма начин нещото да ми влияе в своето величие. Насила хубост не става, нали така?!

Харесването, разбира се, не е краен процес само с "да" и "не". Има игра в центъра. За песните шедьоври нека се чете, ако ви се ходи за зелен хайвер. :mrgreen:

Надявам се, че на всеки е ясно, когато някой каже "това парче" е велико, този някой изразява собственото си отношение към великото в частта харесване и отпечатъка, който носи в себе си. Иначе мога да си говоря спокойно "най- обичам да ям, ама по- ми се спи". Какво всъщност ми се прави? :lol:
Това е което е всъщност.
Аватар
Валентин Найденов
 
Мнения: 1706
Регистриран на: 31 Юли 2009, 01:17
Местоположение: София

Re: Правим ли разлика между величие,влияние и комерсиален успех?

Непрочетено мнениеот Duke » 24 Сеп 2010, 16:41

Радвам се, че сме на сходни позиции относно характера на субективното "най-велик", остава и да помислим добре, когато използваме "най-велик" за албум, песен, артист, филм, бира, царевични пръчици "Заю Баю" /има разновидности на продукта с тази марка :lol: / и др. "най-велики" неща, особено когато в защита на твърдението си прилагаме съвсем обективни аргументи, като брой продадени продукти за единица време, присъствие в класации и др. статистически данни... ;)

Но, нека да поговорим за "влиянието", като исторически обособен критерий в рок музиката. Лично аз винаги съм го отнасял към обективните величини, веднага след "продажбите". Склонен ли си да се съгласиш с една подобна теза или имаш различно мнение по този въпрос?
Аватар
Duke
 
Мнения: 61
Регистриран на: 10 Авг 2010, 17:58

Re: Правим ли разлика между величие,влияние и комерсиален успех?

Непрочетено мнениеот Валентин Найденов » 24 Сеп 2010, 20:43

Влиянието на музиката е огромно. Ляв бранител в "Левски" и националния отбор беше бразилецът Лусио Вагнер. Видно не е кръстен на баба ми. Ако се казваше Лусио Хитлер, щеше да е капитан и на двата отбора - Mannschaftsführer.

Lucio Wagner.jpg
Lucio Wagner
Това е което е всъщност.
Аватар
Валентин Найденов
 
Мнения: 1706
Регистриран на: 31 Юли 2009, 01:17
Местоположение: София

Re: Правим ли разлика между величие,влияние и комерсиален успех?

Непрочетено мнениеот д-р Б. » 05 Дек 2010, 21:35

Едно мнение! в психоанализата има ситуация за сливане на време и материалност, като философска схема. В този ред на мисли, продажбите са едно, но и времето е не по-малък фактор, да се отсее класиката от ежедневието. Примери, колкото искате-Салиери е автор на опери, почти колкото Моцарт,бил е платен, известен, признат но кой остана??? Без да се впускам в подробности, нека минат години от издаването на един албум примерно 20 и тогава да се вземе и бройки продаваемост и да се извлече извод!!! Иначе то е ясно Каин и Авел, Бийтълс и Стоунс-така започва всяка библия!!!
С умажение!!!
д-р Б.
 

Предишна

Назад към Музика

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron